Podpůrné technické/technologické přístupy k modifikacím v online výuce

U studentů s PAS závisí technická podpora ryze na individuálních potřebách jednotlivých studentů. Část studentů vykazuje nadprůměrné schopnosti v oblasti práce s technologiemi, někteří na druhé straně mohou mít problémy s běžnými aplikacemi, jako je email, výukové aplikace (MS Teams, Zoom) nebo dokonce s důvěrou v technologie obecně.

V průběhu funkční diagnostiky jsou dané skutečnosti zkoumány a měly by se objevit ve zprávě.

Nicméně se mohou objevit i v průběhu studia, pak řešíme situaci individuálně, podle potřeb studentů a nároků předmětu/studia (jiné potřeby mohou vykazovat studenti humanitních oborů, jiné studenti technických oborů atd.). Mezi běžně využívané modifikace řadíme:

  •   využití počítače bez přístupu na internet při atestech;
  •   možnost pořízení (alespoň hlasového) záznamu přednášek a seminářů.

Můžeme se setkat i s nároky na další technickou podporu, jako je například sluchadlo/sluchátka redukující šum okolí (zlepšuje soustředění se studenta na hlas vyučujícího); přístup k PC na fakultě i v průběhu distanční výuky; nácvik práce s technologiemi, aplikacemi, zařízeními.